пн-пт 10-19 Замовити дзвінок (098) 018-85-65, (063) 407-59-93
Сміливо набирайте - безкоштовно, з усіх операторів!
КОРЗИНА
ВАШ КОШИК
Товарів: 0
Сума: 0
Оформити замовлення

Огляд педалей для бас-барабана

Огляд педалей для бас-барабана

Огляд педалей для бас-барабана
 
Ця стаття присвячена порівняльному аналізу педалей для бас-бочки. Ми поговоримо про педалі класу «premium», які найбільшою популярністю мають серед професіоналів. Хотілося б відразу обмовитися, що наша думка, як і чия-небудь інша, і поради є дуже суб'єктивними: одним зручно використовувати ту чи іншу педаль, і їм все подобається, для інших та ж сама модель  є крайнє не зручним варіантом . В питанні вибору педалі найголовніше - самому спробувати і оцінити свої відчуття від гри, які залежать відразу від декількох факторів: техніки гри, особливостей комплекції барабанщика, ну і, нарешті, музичного стилю кожного виконавця. Тому вся ця стаття буде базуватися тільки на загальних критеріях для всіх педалей.
 
Ціна. Почнемо з вартості. Хоч це і не найголовніший критерій, але дуже часто саме він стає визначальним у виборі.
 
До найбільш дешевих моделей відносяться «Iron Cobra» від «Tama» і DFP 9410 від «Yamaha».

 

Tama Iron Cobra

Yamaha DFP 9410

 
За ними слідує «Eliminator» від фірми «Pearl», вище вартістю педалі «Drum Workshop» 5000 і 9000, ну а найдорожчими є педалі «Axis X». Хотілося б відразу сказати кілька слів про «Iron Cobra» і «Yamaha DFP 9410». Хоча вони коштують дешевше інших педалей, вони не позбавлені достоїнств, властивих дорогим моделям. Так, «Tama» відрізняється високою міцністю, а в «Yamaha DFP 9410» використовується найсучасніша і найжорсткіша технологія з'єднання платформи з калаталом - «Direct Drive», якою оснащені тільки педалі серії «Axis».
 
Які ж критерії можна назвати головними? Це міцність і зручність. Саме про оцінювання за цих критеріями піде мова далі.
 
Міцність. У цій категорії лідирують педалі «Axis», які виготовляє американська компанія «Engeneered Percussion». «Axis Х» оснащена двома підшипниковими шарнірами, один з яких знаходиться прямо на головній осі, а другий - у верхній частині механізму, який зв'язує стукалку з платформою.

 

 

 
 
 
Завдяки таким шарнірам, яких в педалях серії «Axis A» всього використовується п'ять, хід педалі дуже м'який, а сама вона стає більш важкою. Крім того всі з'єднання дуже ретельно обробляються на верстаті, і всі деталі ідеально точно підігнані, що допомагає уникнути люфтів педалі, що виключає зайві рухи при натисканні пластини.
 
Простота і ефективність механізму цього пристрою дозволяє передавати рух ноги на бас-бочку, не втрачаючи енергію і час. Педалі «Axis» (так само як і «Yamaha DFP 9410») мають перевагу, якої позбавлене більшість інших педалей, що складається в способі з'єднання пластини. Замість звичайної зв'язки з ланцюга або кевларового ременя в цих педалях встановлена система «Direct Drive» прямий привід, головною перевагою якої є точне повторення руху ноги. Завдяки цій системі педалі «Axis» і «Yamaha DFP 9410» дуже чутливі і не інертні. Робота інших моделей безпосередньо пов'язана з вагою самої педалі і колотушки, а у випадку з цими педалями грає роль тільки вага ноги. Тільки педалі фірми «Tama» можуть стати по міцності і довговічності в один ряд з педалями «Axis», які виготовлені з високоякісного алюмінію, використовуваного також в авіабудуванні. Цей матеріал є більш легким і має велику міцність, ніж у металів, які використовуються для виготовлення інших педалей.
 
Але педалі цієї серії коштують не дешево, що може вирішити питання вибору не на їх користь. Є ще одна особливість у цих педалей, яка полягає в запатентованому важелі змінюваного приводу «Variable Drive». Він дозволяє краще відчувати педаль, змінити силу ходу калатала і налаштувати її під себе одним простим рухом. Сама система «Variable Drive» являють собою затиск, що змінює довжину важеля і регулює зусилля, яке додається до колотушки. Схожий принцип можна спостерігати в заміні ексцентриків на «Pearl Eliminator», хоча самі системи різняться.
 
Якщо важіль поставити в крайнє праве положення, зусиль для удару потрібно буде докладати найменше, завдяки чому можна моментально збільшити легкість і швидкість педалі. Для тих же, хто звик відчувати удар, важіль можна перевести в крайнє ліве положення - тоді хід педалі стане важче. Завдяки такому нововведенню міць «Axis» значно збільшується без обважнення ходу педалі. З іншого боку, такий механізм не дозволяє досягти такої потуги удару, яким володіє «Iron Cobra». Тому любителів потужного удару навряд чи повною мірою задовольнять педалі «Axis».
 
Наш порівняльний огляд продовжиться розглядом педалей компанії «Drum Workshop», які дуже популярні серед барабанщиків завдяки своїй зручності у роботі (цей критерій ми розглянемо нижче). Але головним недоліком педалей «DW» є їх недовговічність через крихку конструкцію, хоча, раз нараз не припадає , хотілося б сказати, що і у моделей «Pearl» бувають випадки поломки пластин. Щоб написане не здалося необґрунтованим, порівняємо ці педалі з моделями «Tama» і «Yamaha».
 
Найміцнішими і найбільш пристосованими до навантажень, які виникають у зв'язку з великою вагою і жорсткою подачею барабанщика, по праву вважаються педалі «Iron Cobra» від компанії «Tama».
 
Запорукою такої міцності є міцне з'єднання ланцюга з пластиною педалі. Педалі же «DW» потребують більш дбайливому ставленні, так як гвинт, до якого кріпиться ланцюг, може не витримати сильного удару і зірватися.
 
Ще одним важливим фактором, який впливає на міцність, є товщина педалі. Недостатня її товщина може привести до виникнення тріщин. В цьому відношенні пластина «Iron Cobra» значно міцніша і товща, ніж пластини «DW». Так що педалі «Tama» більше підійдуть для барабанщиків з агресивною подачею.
 
На міцність пластини педалі також впливають розташовані внизу пластини ребра. Фірми «Tama» і «Pearl» постійно використовують такі ребра, товщина яких дорівнює товщині самої пластини. В конструкції «Iron Cobra» враховані ребра навколо кріплення ланцюга по краях педалі. І здавалося б, що на більш тонких пластинах «DW» має бути набагато більше таких ребер, але компанія подумала по-іншому. Тому моделі «DW» 5000 і 9000 мають еквівалентні по товщині і ширині литі пластини, які різняться тільки логотипами. При цьому по міцності вони теж однакові.

 

Drum Workshop 5000

 
Зручність. Для тих, хто цінує високу швидкість, найбільше зацікавлять педалі «Axis», так як саме вони демонструють кращі результати в цьому питанні. Ці педалі здобули славу найшвидших в світі, тому користуються такою популярністю серед музикантів, що грають метал та іншу екстремальну музику. Якщо ж ви не мрієте встановити наступний світовий рекорд по швидкості, а всього лише потребуєте швидкої і зручної педалі, варто звернути свою увагу на педалі «DW».
 
Увагу привертає пружина, встановлена на педалях цієї фірми. Їх особливість полягає в тому, що до верхнього кінця діаметр пружини зменшується (так зване змінне поєднання), а також у тому, що всередину поміщений демпфуючий войлочний валик, що усуває характерний брязкіт. Така конструкція дозволить уникнути неприємностей на студійному записуванні, коли пружина починає видавати брязкіт, і цей звук відразу ловить високочутливий мікрофон. Крім того, багато-кого можуть здивувати (або порадувати) дистанційні «DW», які дозволяють грати на барабані, встановленому в нетрадиційному місці, наприклад, за спиною барабанщика або збоку. Це стало можливим завдяки механізму з'єднання педалі з колотушкою тросиком в напівжорсткому обплетенні, що нагадує механізм дистанційного хета. Ще одним достоїнством педалей від «Drum Workshop» є великий вибір аксесуарів, що випускаються спеціально для них, які можуть зробити гру барабанщика ще більш комфортною. Щоб з'явилося бажання придбати одну з цих педалей, достатньо разок пограти на них. По зручності педалі «DW» поступаються лише «Axis» - підвело налаштування «DW9000». Регулювання кута осі було перенесено всередину ніжок педалі, що ускладнило її налаштування.
 
Тепер потрібно спочатку зняти вісь калатала, щоб отримати доступ до регулюючого гвинту - уже не обійтися простим регулюванням за допомогою ключа. Але навіть коли знімаєш вісь колотушки, важко сказати, під яким кутом буде розташована платформа педалі, а це незручно. Крім того, розташування гвинта, що кріпить вісь колотушки, не дозволяє підкрутити його звичайним барабанним ключем, що створює особливо багато труднощів, коли потрібно швидко відбудувати хід педалі, а спеціальний ключ «DW» залишився вдома.
 
Тепер кілька слів про педалі компанії «Yamaha».
 
Ще одна японська фірма «Tama» є непримиренним суперником цієї компанії. Зручність і комфорт завжди займали головне місце в пріоритетах виробників Країни висхідного сонця, і «Yamaha» не є винятком із цього приємного правила. Педалі цієї компанії відрізняються не тільки відмінною якістю всіх деталей, але і мають можливість необмеженого налаштування. Завдяки кріпленню, що з'єднує педаль з барабаном, можна все зробити однією рукою. Ця педаль є прикладом динаміки, так як вона дозволяє легко контролювати силу удару і дозволяє грати в різних стилях і з різним ступенем гучності. Іноді ліва педаль б'ється об болт платформи, але це можна легко виправити шляхом регулювання висоти (в педалі регулюється практично все).
 
Якщо повернутися до розмови про «DW9000», то хотілося б відзначити її м'який хід. Для когось це може здатися достоїнством, і багато хто віддає їй перевагу саме з цієї причини, хтось же, навпаки, визнає це за недолік - це вже справа смаку і звички. Ця педаль повторює всі ваші рухи з мінімальним опором: педаль під ногою практично не відчувається. Такий м'який хід можливий завдяки продублюваній подвійній кількості підшипників. Для таких моделей як «Iron Cobra» і «Eliminator» такого м'якого ходу не досягти, так як то у них ексцентрик з ланцюгом і вісь колотушки чітко зафіксовані на валу педалі, який в свою чергу підтримується підшипниками на кінцях вертикальних ніжок педалі. Весь рух залежить від двох підшипників. Пристрій моделі «DW9000» схоже на описане вище (вал так же кріпиться до ніжок педалі за допомогою знаходяться по кінцях підшипників), але різниця полягає в тому, що ексцентрик і вісь колотушки взаємодіють між собою за допомогою системи підшипників. Саме це забезпечує плаваючий хід.

 

Drum Workshop 9000

 
Педалі «DW» і «Axis» мають досить високу вартість, і це обумовлено декількома причинами. По-перше, це пов'язано з якістю і вартістю матеріалів і підшипників. Так, модель 9000 містить дуже дорогий алюмінієвий компонент, який виготовляється за допомогою пристроїв під назвою «Computer Numerical Control (CNC) metal working machines» - повністю автоматизованих верстатів, які коштують мільйони доларів. По-друге, багато грошей іде на дизайн, удосконалення та рекламу. А третя причина - покупець платить за бренд. На американському ринку педалі фірм «Yamaha» і «Tama» добре продаються, а значить, можна ставити високі ціни.
 
Наприкінці хотілося б звернути вашу увагу на те, що кожна педаль має свої переваги і недоліки. Тому варто керуватися лише тим, наскільки та чи інша модель підходить саме вам. Спробуйте пограти на них, і ви відразу ж зрозумієте, що вам потрібно.
Автор:
Опубликовано: ukrhit.com.ua