пн-пт 10-19 RU | UA (097) 211-97-60, (066) 707-18-90
Сміливо набирайте - безкоштовно, з усіх операторів!
КОРЗИНА
ВАШ КОШИК
Товарів: 0
Сума: 0
Оформити замовлення
Перемога за нами!
Все буде Україна!

Зведення музики

Зведення музики

Щоб стати діджеєм, потрібно мати багато специфічних навичок. Одним з найбільш важливих з них є зведення музики. Придбавши це вміння (звичайно ж, за допомогою багатьох годин вправи в ньому), для вас не складе труднощів "з'єднати" будь-які два треки, навіть якщо вони записані на різних швидкостях, в єдину композицію. Це і є те, що називається "мікс". Думаю, кожен з вас чув такі мікси в клубах у виконанні хороших діджеїв.

На перший погляд все дуже просто. Але тільки на перший погляд. Саме ця стадія є найбільш трудомісткою і вимагає величезної кількості часу, практики і посидючості. Навіть для тих, хто може зводити треки з закритими очима ще є чому вчитися і до чого прагнути, так що не можна ставитися легковажно до цієї частини роботи, якщо ти маєш намір стати хорошим діджеєм. У чому ж насправді полягає складність процесу відомості? Ставши за вертушку перший раз, здається, що ти зараз все зробиш швидко і без проблем, мовляв: "Адже тут все просто, чого інші так довго копаються". Щоправда, через кілька годин ти не тільки розумієш всю складність роботи - хочеться кричати і тупотіти ногами, тому що "ці дурні вініли" ніяк не хочуть піддаватися. Процес відомості початківця виглядає приблизно так: він ставить одну пластинку, і поки вона розкручується ставить іншу. І поки він зайнятий процесом підгону швидкостей одна під іншу, один з треків закінчується. У початківця це займає дуже багато часу і вимагає незліченної кількості спроб, що дуже злить. Пишу я це до того, що якщо ви готові на всі ці муки, то ви вже стали на шлях до вміння зводити.

Але так як ви стоїте поки в самому початку шляху, вам потрібен провідник, який вас приведе до кінцевого пункту вашої подорожі - роботи діджея. Ця стаття допоможе вам у цьому. І почнемо ми, мабуть, з теорії. Чи знайомі ви з поняттям "біт"? Біт (англ. Beat - удар) - це барабанний ритм, який чітко чутно. Але барабан не завжди присутній в композиції. Тоді ритм може задаватися тарілками або ще чимось. Коли ви почнете вчити зводити, радимо брати пластинки, де чітко прослуховується барабанний біт. Це значно полегшить ваше навчання. Іноді деякий час при програванні треку не чути барабана, але нехай вас це не лякає. Це не означає, що в композиції в такі моменти відсутній біт. Поняття "біт" варто розуміти ширше. Сприймайте його як "ритм". Часто слухаючи композицію, людина починає притупувати ногою, кивати головою або постукує рукою. Це і є ритм, чуючи який людина робить подібні рухи тіла. Тепер ви зрозуміли, що таке біт.

Але є композиції, в яких досить важко знайти цей самий біт. Коли ж ви таки знайшли його, дуже важливо його не втратити, якщо раптом він пропаде (наприклад, в інструментальному програші). Це означає, що вам потрібно продовжувати вважати біт в розумі. Ще один важливий факт: швидкість запису вимірюється в "BPM" (англ. Beats per minute - удари в хвилину) На обкладинці деяких пластинок іноді надруковано значення "bpm". Але якщо його там немає, не варто хвилюватися. Дану величину в принципі можна приблизно обчислити. Було б добре дізнатися і записати швидкості тих пластинок, на яких ви вирішили тренуватися спочатку.

Орієнтовна швидкість рядовий хаус-композиції дорівнює 135 bpm. Наступний трек було б добре пустити швидкістю в 130-140 ударів в хвилину, це допоможе уникнути помилок. Якщо ви хочете обчислити швидкість запису, для початку встановіть бігунок пітчу по центру (0%). Після цього потрібно порахувати, скільки ударів доводиться рівно на одну хвилину. Це не найвеселіше або цікаве заняття, але без цього далі ви не зможете рухатися. Хоча є ще один спосіб: можна скачати програму "BPM Counter". Суть її полягає в тому, що після її запуску потрібно клікати лівою кнопкою миші на кожен біт по разу, після чого ви зможете отримати результат у вигляді швидкості композиції, яка буде виведена на екран.

Ви вже навчилися рахувати біти, і тепер вам потрібно знати, що біт зібраний в групи по 4, 8, 16 і 32. що це значить? Ось приклад: якщо трек починається з добре помітного барабана, і вам потрібно порахувати удари, то швидше за все десь після 16-го і 32-го з них в композицію буде введено новий семпл. Це поділ на групки по 4 зустрічається практично у всіх треках. Важливо запам'ятати цей принцип поділу на 4. Пов'язано це з тим, що навіть підігнавши швидкості композицій, але зміксувати їх без урахування груп ударів, вся робота може піти коту під хвіст при щонайменшій зміні звучання основного треку. Головним завданням хорошого діджея є створення настільки гладкого міксу, щоб відрізнити початок однієї і кінець іншої композиції було б складно. Прослухавши декілька треків електронної музики, ви зможете переконатися, що після 16 або 32-го ударів в композиції вводяться хоч якісь зміни. Навіть якщо і не так, то краще запам'ятати цей принцип - він обов'язково стане в нагоді. Тепер, маючи достатню теоретичну базу, можна приступати до навчання.

Решта опису розраховане на те, що у вас є доступ до двох вертушок: правої і лівої, які в подальшому ми будемо називати "дек-1" і "дек-2" відповідно. Між ними перебуває мікшер. Що ж, приступимо. "Дек-1" - це наш так званий "лайв", це означає, що саме з неї буде програватися пластинка, з якої ми будемо зводити трек з "дек-2". "Дек-1" не можна чіпати ні в якому разі, тому що будь-які зміни в звучанні основного треку будуть чутні людям на танцполі, а це відразу перекреслить всі ваші зусилля по створенню міксу. Вся робота проводитися з навушниками і "дек-2". Це забезпечить вам повний контроль над ситуацією, адже тільки ви зможете чути, що відбувається насправді. У той час як грає "дек-1", ваше завдання прислухатися до її біту і намагатися максимально точно запам'ятати його, так як саме з ним вам і доведеться зводити "дек-2". Слідкуйте за тим, щоб бігунок кросфейдера, який знаходитися на мікшері, знаходився точно з лівого боку: це означає, що грає "дек-1" на 100% встановленої гучності. Далі вам слід скористатися регулятором гучності звучання композицій в навушниках (CUE MIX) і встановити його так, щоб в навушниках вам було чути "дек-2". Краще одягати навушники, накриваючи тільки одне вухо, в результаті чого в одному вусі у вас буде чути "дек-2", а в другому ви будете чути, як "дек-1" запалює публіку в залі.

Далі слід знайти хороше місце в треку "дек-2", яке зможе стати відправною точкою. В ідеальному варіанті це може бути перший же удар основного барабана. Прокрутіть пластинку трохи вперед, а потім назад, щоб підігнати голку до початку треку на "дек-2". Тепер уважно слухайте композицію "дек-1" і потім, як тільки будете готові на вашу думку, відпустіть другу платівку. Знову уважно слухайте.

Для того, щоб правильно відпускати пластинку, вам теж буде потрібно трохи практики. Відпускати її варто, злегка підштовхуючи, щоб вона набрала потрібну для відомості швидкість, і перший же удар з "дек-2" припав точно в потрібне "місце" гри "дек-1". Штовхнувши пластинку занадто сильно, ви угробите свій мікс з самого його почав. Ось вам порада, який допоможе навчитися: залиште "дек-1" грати собі, а самі в цей час відженете на початок пластинку на "дек-2" і дочекайтеся наступного шматка. Тепер рахуйте 1-2-3-4 і відпускайте.

Після того, як ви навчилися відпускати вчасно і в біт, можна приступати до навчання по синхронізації швидкостей. Тут найголовніше - ДУЖЕ уважно слухати обидва трека в один і той же час після того, як ви відпустите пластинку. Це теж не прийде саме по собі. Для того, щоб оволодіти цим навиком, потрібно багато працювати над цим. Ваша концентрація повинна бути спрямована на розпізнання того, чи звучить "дек-2" занадто швидко або занадто повільно по відношенню до "дек-1". Те, наскільки швидко або повільно відтворюється трек з "дек-2", буде впливати на те, наскільки потрібно буде змінити положення бігунка пітчу. Якщо два треки будуть зведені неправильно, їх звучання буде називатися "перебітовка". Це можна проілюструвати звуками "ту-дум ту-дум". Згодом таке неспівпадіння тільки погіршиться. Якщо ви вже пробували створювати мікси, думаю, ви вже розумієте, про що йде мова .Все початківці діджеї зустрічалися з таким явищем в своїй практиці.

Але потрібно зрозуміти, що тепер робити з перебітовкою і як її виправити. Тут є два виходи: або зупинити другий запис, повернути її на початок і, відрегулювати пітч, пустити її знову, або (і це є більш складним способом, який вимагає певного вміння) відрегулювати пітч прямо в процесі відтворення.

Першим кроком є ​​підгін біта з "ДЕК" -2 до біту "ДЕК" -1 шляхом легкого підштовхування або пригальмовування (це залежить від виду перебітовки) пластинки. Коли біт збігся, можна зайнятися регулюванням пітчу: якщо, наприклад, вам довелося підштовхувати платівку, щоб синхронізувати біти, отже пітч потрібно підняти трохи вище, і навпаки.

Коли процес зведення, на вашу думку, завершено, потрібно прослухати те, що виходить при одночасному звучанні двох композицій. Результат вас може неприємно здивувати. Для такого прослуховування найкраще використовувати регулятор "Cue Mix", який дозволяє прослуховувати обидва трека в навушниках. Якщо ви залишилися задоволені, сміливо беріться за кроссфейдер.

Але для того, щоб легко зводити треки, потрібен час. Якщо у вас не виходить все з першого разу, не варто впадати у відчай. Пробуйте 2, 5, 10, 100 разів поки не вийде. Саме робота і є найкращим шляхом досягнення успіху в будь-якій справі. З кожним разом вам буде потрібно все менше і менше часу для синхронізації. Так що практика, і у вас все вийде!

Способи зведення музики

Найпростіший і найперший засіб зведення, до чого додумалися DJ багато років тому - це побудова свого музичного сета в стилі '' NONSTOP ". Закінчується один трек, а на його останній семпл падає початок іншого без зміни швидкості.

"Перекидання" - кросфейдера з СH1 на СH2. Найпопулярніший спосіб у DJ-їв, що грають HIP HOP, RAP і ламану музику, хоча DJ-і, що грають D'n'B, BREAKBEAT і т.д., роблять це строго по квадратах (такт, партія) і, в основному , після атаки Hats, приклад Fatboy Slim.

"Нейтралка на нейтралку" - теж не новий, але досить ефективний. Тут кінець і початок нейтральних частин композицій такт в такт кладуться один на одного, при цьому DJ працює 3-х лінійним EQ (еквалайзер) і різко ріже і відкриває НЧ (низькі частоти) на 1CH і 2CH.

"Мелодія на мелодію" - тут не потрібно чекати, поки у вас почнеться '' нейтралка ", після мелодії з'являється інша з підібраними НЧ на три чверті EQ. (TRANCE, ETHNO, BRIT-P.R.G).

"НА ​​НЧ" при появі стилю "TRIBLЕ", дуже модного в російських клубах, комерційні DJ перейняли цей спосіб у "технарів". На заключні три квадрата накидається наступна композиція і після 1 партії відкривається НЧ на початковій речі, які не підрізаючи НЧ на заключній. Дозволяє зберегти задум автора в частотному діапазоні.

"Зворотня петля" або "back loop '' - те, чого бояться 90% DJ при поганій чутності монітора. Робоча бочка в цьому випадку лягає на неробочу і в петлі повинен бути присутнім фазовий семпл, типу клабхедс. Помилка в цій ситуації призводить до порушення характеру сета, а ідеальне зведення до реальних результатів в кар'єрі DJ.

"Cкретч мікс" - частіше це зведення застосовується в PUMP HOUSE і HARD HOUSE і нічого спільного не має з ламаними стилями, хоча в цьому напрямку це дало б відмінні результати. Перед закінченням квадрата за одну чверть DJ робить своєрідну атаку скретчем, до закінчення збільшуючи темп скретча, і в кінці кладе рівно бочку на бочку, підрізаючи НЧ на завершальній речі.

"Завісалово на Завісалово". Варто згадати PSY-вечірки Аероданса. Розгойдування танцполу починається саме з цього зведення в PSY-музиці, хоча всім зрозуміло, що все залежить від DJ, його фантазії і досвіду. Цей спосіб можна назвати одним з найскладніших, тому що тут все залежить від гармонізації звуків, приклад PAUL OAKENFOLD, який рідко грає PSY-музику, але користується цим зведенням. Про його успіхи можна і не згадувати.

"Завісалово на нейтралці" або навпаки. Слід спиратися на знання композиції, мати крім почуття ритму і систему дотримання тональності, хоча можна припустити спеціально пару чвертей і яскраво висловити мелодію середніми частотами. Приклад GATECRACHER "experience"; MEMBERS OF MAY DAY-MIX-NU NRG.

"Закінчилася одна касета". - «Ваня, поговори в мікрофон, а я поки поставлю іншу» (жарт). Краса будь-якого міксу залежить від гармонії і колориту.


Завісалово = частина композиції без ритмічної лінії
Нейтралка = ритмічна лінія на початку композиції

Автор:
Опубликовано: HitOnline.ua