пн-пт 10-19 RU | UA (097) 211-97-60, (066) 707-18-90
Сміливо набирайте - безкоштовно, з усіх операторів!
КОРЗИНА
ВАШ КОШИК
Товарів: 0
Сума: 0
Оформити замовлення
Перемога за нами!
Все буде Україна!

Історія створення міксів

Історія створення міксів

Якщо говорити про створення міксу, в голові мимоволі виникає асоціація з комп'ютером, адже в наш час важко собі уявити життя без нього. Але історія створення перших нон-стоп (non-stop) програм для дискотеки йде в далекі 70-ті роки минулого століття. Революційні в той час відкриття вимагали великої майстерності, таланту і сталевих нервів, тоді як зараз вони не викликають у нас ніякого подиву. Ми просто насолоджуємося плодами чиєїсь праці, слухаючи мікси (або Мегамікс) і ремікси, навіть не замислюючись про те, як же вони були створені і хто був їх творцем. Давайте трохи зануримося в історію і згадаємо тим, хто зробив величезний внесок в розвиток танцювальної музики.

Батьківщиною перших міксів, як і стилю диско є США. Творцем першого нон-стоп міксу, а також батьком всієї DJ культури і мікшування програм для нічних дискотек став американець, уродженець Брукліна Френсіс Грассо (Francis Grasso).

Френсіс Грассо, за національністю італієць, народився 25 березня 1948 року в США, в місті Бруклін. Вперше він став за головний стіл DJ в 1968 на заміну хворому Террі Ноель. У Френсіса добре вийшло, і в подальшому він почав працювати в клубах Нью-Йорка The Sanctuary і The Heaven, а крім того займався викладанням мистецтва змішування іншим DJ. Незважаючи на все це Френсіс Грассо не можна було назвати щасливим і високооплачуваним диск-жокеєм. Так він ніколи і не ставив перед собою таку мету, він просто займався тим, що найбільше любив. 18 Марта 2001 року в віці 53 років пішов з життя велика людина, що відкрив світові нову танцювальну музику.

Саме Френсіс Грассо, ведучий в клубах The Sanctuary і The Heaven в Нью-Йорку, був першим диск-жокеєм, який прагнув створити музичну програму без перерви (нон-стоп) для нічних клубів. Він зіставляв енергію звучання пісень і створював плей-листи, пісні в яких приблизно відповідали за звучанням ритму. Крім того він став винахідником пристосування "slip-cuing" - затримки швидкості диска великим пальцем, а також поворотних столів "Thorens", за допомогою яких можна регулювати швидкість звуку. Завдяки їм Френсіс поєднав швидкості (bpm) накладаються доріжок, і крім цього він міг збільшувати баси для компенсації втрат, які сталися на записи сповільнюється для змішування. Він міг це робити настільки добре, що був здатний утримувати дві суміщені записи протягом 2 хвилин. На жаль, адміністрація клубів не розглянула геній Френсіса, тому кілька разів в переддень Різдва він опинявся без роботи. Проте він завжди мав багато учнів і послідовників, хоча ніхто так і зміг досягти такого ж майстерності і так довго утри мувати дві суміщені музичні доріжки.

Одними з основних послідовників Френсіса Грассо в Нью-Йорку була група диск жокеїв "Disconet", засновником якої був Майк Вілкінсон. Компанія Disconet була відкрита для створення диско-програм і реалізації їх на вінілі 12 ". Спочатку вона складалася з 3 диск жокеїв Bobby DJ Guttadaro, Tom Savarese, Kevin Guilmet. Том і Кевін на той час вже були такими, що відбулися диск жокеями, визнаними найкращими в своєму справі того року. Диск жокеї займалися не тільки збором програм, але імпровізували з музикою, змінювали її, покращували, намагаючись досягти більш високого рівня танцювальної музики і танцю в цілому. в планах було робити нові тиражі програм 1000 - 1500 примірників щомісяця. Компанія проіснувала з 1977 по 1990 рік.

Перший тираж збірників Disconet побачив світ в жовтні 1977 року. Це були ще не мікси, а перероблені пісні - ремікси. Переддень Різдва 1977 року був ознаменований виходом чергового збірника Disconet Vol 1, Number 3, в якому з'явилися Medley Hits: THP Orchestra, The Salsoul Orchestra - Christmas Medley 12:08 (128 BPM) і The Salsoul Orchestra - New Year's Medley 6:46 (124 BPM). Через деякий час в березні 1978 виходить ще один збірник Disconet Vol 1, Number 7, на другій стороні 2й пластинки якого вперше з'являється 20-хвилинний Various Artist - DJ Mix під назвою Automatom1977 - Top Tune Medley. Це був перший мікс на вінілі. Починаючи з 1978 і аж до 1990 року Disconet випускає мікси Top Tune Medley по 15-20 хвилин кожен рік.
У складі групи Disconet працювали дуже багато диск жокеї, серед яких Kevin Guilmet, Bobby Guttadaro, Hank Morgan, Frank Hullihan, Bobby Viteritti, John Benitez, Jeff Tilton, Valapucci, Chico Super Starr, Raul Rodriquez, John Matarazzo, Ray Martinez, Casey Jones , Frank Corr, Danae Jacovidis, Steve Thompson і інші.

Кінець 1970 рр для Європи був знаменний початком мікс руху. Одним з перших послідовників Френсіса Грассо в Європі став голландець Ben Liebrand. Він почав осягати мистецтво змішування з 1979 року від Huib Luiten. З самого початку метою Бен було створення великого міксу - MegaMix. У 1983 році на BMC Records виходить один з його перших МЕГАМІКС, який називався Studio 57. Це було зібрання проектів Bobby Orlando в стилі HI-Nrg. Мікс видавався на 2х Lp, загальний час звучання становив понад 80 хвилин. Варто зауважити, що в проекті Studio 57 починаючи з Vol.3 беруть участь і інші європейські диск жокеї.

З 1983 по 1992 роки Ben Liebrand вів роботу на радіо 538 "Veronica" і змішував щороку 50-60 хвилинні МЕГАМІКСИ під назвою Grandmix, завдяки яким він отримав всесвітнє визнання. На жаль жоден з річних Grandmixes жодного разу не був виданий на вінілі або CD.

Середина 1980 р була ознаменована початком епохи Italo Disco. В цей час змішування мікс набуває більшої популярності.

Мікс рух починає активно розвиватися, приєднуючи до себе все більше і більше диск жокеїв з різних країн світу. Виготовлення міксів відбувається з склеювання маленьких шматочків на магнітній стрічці, а потім тільки результат записується на вініл. Хотілося б ще відзначити, що фірми-виробники вінілових програвачів пішли назустріч діджеям і почали випускати програвачі з плавним регулятором швидкості, що значно полегшує роботу DJ's в клубах. Але для створення МЕГАМІКСІВ на радіо і релізів в студіях звукозапису дикс жокеями найчастіше використовувалися спеціально пристосовані котушкові магнітофони, завдяки яким можна було не тільки зводити треки в один мікс, але і робити ефективні семпли, після накладаючи їх на запис пісень. Наприклад, ефект постійно заїкаючої фрази (повтору) створювався на великому відрізку стрічки, склеєної в кругову, потім цей семпл накладався на запис потрібного треку. Можна було створити семпл, що складається з партії ударних або інструментального програшу, розрахувати bpm іншого треку, а потім звести їх разом в мікс і в такт записати відповідні ефекти або скретчі. В результаті виходив дуже ефектний мікс.

У 1980 рр були випущені прекрасні серійні випуски, які принесли не лише задоволення слухачам, а й всесвітню популярність своїм творцям. Ось деякі з них:

Mario Aldini - Italo Boot Mixes,
Lex Van Coeverden - Italo Beat Mixes,
Peter Slaghuis - Discobreaks,

Іспанці: Javier Ussia & Mike Platinas - Max Mix 1, Max Mix 2, Mas Mix Que Nunca,
Toni Peret & Jose M. Castells починаючи 3-го всі наступні випуски MAX MIX.
Raul Orellana - Bolero Mixes 1-5.

Іспанці дуже добре збагнули техніку змішування, максимально використовуючи ефекти, затримки і скретчі. З огляду на всі тонкощі змішування, можна тільки уявити, яка гігантська праця була вкладена в ці Мегамікси. Але результати не змусили себе чекати: пластинки розходилися дуже швидко величезними тиражами і знову перевидавалися.

Ось приклад: Max Mixes 1-12 (користуються популярністю і в наші дні) видавалися в декількох версіях на вінілі і CD.

Із закінченням 1980 р приходить і кінець епохи диско, її змінили нові стилі - House, Eurodance. Але між тим змішування міксів досі є актуальним і популярним, а техніка змішування треків Френсіса Грассо при суміщенні bpm як і раніше використовується діджеями всього світу.

Автор:
Опубликовано: HitOnline.ua