пн-пт 10-19 Замовити дзвінок (098) 018-85-65, (063) 407-59-93
Сміливо набирайте - безкоштовно, з усіх операторів!
КОРЗИНА
ВАШ КОШИК
Товарів: 0
Сума: 0
Оформити замовлення
Сьогодні - найкращий час творити і втілювати мрії! Ми працюємо для Вас.

Встановлення та налаштування сценічних моніторів

Встановлення та налаштування сценічних моніторів

З кожним днем якісно організувати живий концерт стає дуже складно. На цей показник впливає регулярне удосконалення різних музичних пристроїв і технологій. Щоб працювати на сцені, потрібно не тільки обладнання, а й професійна підготовка артиста. Не обійтися і без моніторного звукорежисера. Він відповідає за звук, чутний музикантами безпосередньо в межах сцени. Його завдання полягає в створенні таких умов, при яких артисти будуть чути себе і всіх учасників команди. Потрібно кожній людині надати власний мікс, але з дотриманням певних умов. Моніторинговий звук не повинен впливати на такий в залі, а також необхідно не допустити зворотного акустичного зв'язку.
Сценічний мікрофон потрібен для того, щоб задовольнити особливі вимоги кожного музиканта. Налаштування і супутні роботи проводяться в реальному часі, що вимагає від будь-якого звукорежисера максимально швидкої реакції. Для моніторингу сцени використовують безліч окремо розташованих, розташованих в різних частинах, моніторів. Не варто забувати про те, що велика відповідальність лягає на фахівців під час підбору потрібного пристрою, адже у кожної моделі є свої особливості, а у артистів певні вимоги.
Сценічні монітори дозволяють музикантам здійснювати орієнтацію в звуці при live-виступах. Будь-монітор призначений для створення свого звукового поля в" довіреної " йому частини сцени. У будь-якому пристрої звук строго індивідуальний, тому на нього не впливає основний, що йде в зал. Це дозволяє музикантам чути саме свій звук.

Як класифікують Монітори

Всі існуючі моделі діляться на такі типи:

  • drumfill;
  • sidefill;
  • підлогові та персональні варіанти.

Два перших типу - це компактні портали, що роблять комфортною гру на маленьких сценах, наприклад, клубних. Зазвичай, у них слабка потужність, яка визначається безпосередньо місцем проведення Заходу і музичним стилем.


Drumfill потрібні барабанщикам, адже судячи з назви, вони призначені для них. Такі моделі ставлять по обидві сторони від ударної установки. Їх установка досить специфічна, адже необхідно простір і якесь відстань для того, щоб їх звук не псував звучання у всьому залі. У деяких випадках, усунути такий ризик допомагають Вібратори, що встановлюються на подіум. Так барабанщик зможе відмінно чути НЧ. Деякі Buttkicker ставляться на стілець барабанщика. Вони відмінно працюють з вушними моніторами.
Sidefill використовуються в клубних АС, дозволяючи артистам чути звук, який готовий для глядачів і йде в зал. Поруч розташовані sidefill ніяк не відображаються на роботі при правильному контролі рівня гучності. Так виходить не допустити взаємного впливу.


Підлогові варіанти, вони ж, діляться на активні і пасивні. Активні оснащені підсилювачем і потужним процесором - вони встановлені в корпусі монітора. Не забувайте, що підлогові пристрої мають певні конструктивними особливостями. Купуйте лише такі монітори, у яких клиноподібна форма і мінімум дві смуги, які дозволяю розміщувати їх площині під потрібними кутами. Після правильної установки не складе труднощів відрегулювати звуковий потік і тиск, а також звукову потужність.
Для підлогових варіантів корпусу роблять дуже міцними і доповнюють їх захисною сіткою. Основне завдання таких апаратів-відтворювати вокальний діапазон з високою чіткістю. Звук, який вони видають, не повинен спотворюватися. Не страшно, якщо він не буде збігатися зі звуком для глядачів. Ще у них має бути великий тиск звуку, адже тільки так вийде максимально точно відтворити піки "live"-сигналу, ще до обробки процесором.
Процес не стоїть на місці, тому через пристойну потужність виробникам вдалося зменшити розміри гучномовців з 15" до 12-10". Самими мініатюрними моделями вважаються коаксіальні. У високочастотної головки. Для цього є спеціальний отвір в магнітній системі.
Набирають популярність вушні монітори і персональні системи. Нерідко їх виготовляють під замовлення для конкретного музиканта або співака. Головний їх плюс-свобода переміщення без втрати якості звуку. Крім цього, вушні варіанти ізолюють слух від навколишнього звуку. Єдиний мінус-вони не призначені для гітаристів в тому плані, що останні чують лише свій мікс без сценічного звуку, що надходить від підсилювача.

Як розмістити та налаштувати сценічні Монітори

За Налаштування моніторів відповідає звукорежисер. А що взагалі означає таке поняття? Це наука, яка вимагає тривалого вивчення, але ми постараємося трохи розповісти про це доступними словами.
Перш за все потрібно розуміти, що звук в залі і на "території" сцени не однаковий. У музикантів він первинний, а в зал йде вже той потік, який оброблений звукорежисером. Останній більш "привабливий" для слухачів.
Налаштування моніторів виконують ще до заходу. В цей час проводиться калібрування моніторів, а вже потім налаштовуються інструменти з мікрофонами. Така послідовність рятує від акустичного зворотного зв'язку вже після початку концерту. Крім того, завдяки цьому забезпечується ідентичне звучання в будь-якому моніторі. Вся технічна процедура зводиться до калібрування моніторних трактів на тиск з показником 103 дБ. Мінімальне обладнання, потрібне для настройки – спектровий аналізатор і мікрофон конденсаторного типу, що має діаграму з круговою спрямованістю. Аналізатором часто виступає ноутбук зі звуковою картою і спеціальним програмним забезпеченням. Головне-карта повинна мати лінійний вхід. У підсумку потрібно отримати "сухе" звучання з недостатньою кількістю низьких частот.


Важливою складовою успішної роботи стає правильна установка моніторів на площі сцени. Звукорежисери направляю їх в обличчя артистам, а не в бік інструментів. Потрібно уникати їх направлення на мікрофони. Монітори для барабанщиків кладуться на бік, тим самим, звужуючи діаграму спрямованості по горизонталі. Таким чином вдається уникнути попадання звуків на мікрофони томів і оверхедов. Щоб не привести до додаткової інтерференції, не потрібно розташовувати поруч два монітори. Важливу роль відіграє грамотність напрямку інструментальної акустики. Так нахил гітарного або розворот басового кабінетів істотно знизить показник «непотрібного» звуку. Якщо на сцені є інструменти зі схожим тембром, їх Монітори розводять по різних сторонах – так вдається зробити звук максимально розбірливим.
Як бачите, правильно організувати звук на сцені то ще заняття. Це завдання спільно вирішують артисти зі звукорежисером. Музиканти та вокалісти повинні відчувати себе на сцені максимально комфортно. Не варто забувати про середовище слуху. Фахівці рекомендують використовувати лімітери гучності. Як підсумок варто сказати, що тільки професіонал здатний забезпечити гідний звук, причому не тільки шляхом настройки, але і прийому участі в підборі та купівлі моніторних систем.

Автор:
Опубликовано: ukrhit.com.ua