пн-пт 10-19 RU | UA (097) 211-97-60, (066) 707-18-90
Сміливо набирайте - безкоштовно, з усіх операторів!
КОРЗИНА
ВАШ КОШИК
Товарів: 0
Сума: 0
Оформити замовлення
Перемога за нами!
Все буде Україна!

Губні гармоніки і їх види

Губні гармоніки і їх види

Історія губної гармоніки починається з 1821 року, коли першу модель даного пристрою на основі губного камертона зробив Християн Бушман. У неї було 15 язичків і мала початкову назву «аура». Як свідчать інші джерела, губна гармоніка побачила світ в 1806 році, а її «батьком» став майстер з Гамбурга Ешенбах.

Конструкція

Губна гармоніка складається з декількох частин:

  • підставу. Має велику кількість камер довгастої форми, які розташовані в ряд. Можуть мати один або ж два рівня. Входи камер - це безпосередньо ігрові отвори. Для виробництва підстави використовують пластмас, натуральне дерево або метал;
  • голосові планки. Це дві пластинки, виконані з металу, які мають язички. Встановлюються зверху чи знизу підстави так, щоб в кожній камері був 1 або 2 язичка;
  • кришки. Призначені для закриття голосових планок і відносяться до зовнішнього корпусу інструменту.

Якими бувають губні гармоніки

Гармоніка Ріхтера

У неї 10 отворів. У кожному розташовуються по 2 язичка: нижній призначений для звучання на вдих, а верхній на видих. Використовуючи техніку бендів, певні язички можуть знижувати ноту в діапазоні 1-3 півтонів.

Тремоло

Тремоло-гармоніка влаштована так, що кожну ноту відіграють відразу два язика. Вони налаштовані з мінімальною різницею в частоті коливань, завдяки чому вдається отримати ефект хвилеподібного звучання. Її зовнішній вигляд дещо відрізняється своїм подовженим корпусом. Це необхідно для того, щоб розмістити на ньому більшу кількість отворів. Що стосується язичком, то тут їх може бути 28-48 штук. На кожен з них як раз і доводиться окреме отвір.

Октавна

Октавна гармоніка з віденської системою характеризується тим, що у неї все язички розташовані в окремих камерах. Для освіти кожного звуку використовується відразу два язика - нижній і верхній. Вони налаштовані з різницею в октаву. Гармоніка, має Кніттлінген новий ську систему, язички розташовані попарно в кожній камері (на вдих і на видих). В такому випадку, гармоніка може звучати в одну або дві октави. Зовні такий пристрій відрізняється отворами - вони розташовані в два ряди. У більшості випадків, мундштучная сторона має дугоподібну форму.

Хроматична

У цьому різновиді ви також знайдете два ряди отворів, половина з яких закрита заслінкою. Відкриті отвори будуть утворювати диатонический мажарний «Соло» лад, який має тональність «до». Можливі й інші варіанти настройки. Натискаючи на заслінку, вона зсувається, що приводь до закриття отворів і відкриття їх другої половини. Ті отвори, які відкрилися, звучать вище на півтон від закритих. Відпускання заслінки призводить до її повернення в вихідну позицію. Таким чином, вдається утворювати всі 12 нот в хроматическом звукоряді.
Хроматичні гармоніки бувають клапанними і без таких. Якщо взяти варіант з клапанами, то у нього два язика, що знаходяться в одній камері. За кожним отвором мундштука ховається 2 камери - верхня і нижня. У них налічується 4 язичка. Отворів в мундштуці може бути 8-16, а камер 16-32. В кожному окремому випадку, кількість язичків становитиме 32-64.
Настав час поговорити про діапазоні гармоніки. З 16 отворами починається від ноти «до» малої октави, а з 12 отворами - від «до» першої октави. Якщо детально розглянути безклапанну гармоніку, то кожен язичок в ній знаходиться в окремій камері. Кожне отвір мундштука закриває 2 або 4 камери, що мають два або чотири язичка. Зустрічаються хроматичні гармоніки не мають заслінки і абсолютно з іншим порядком розміщення отворів.

Оркестрові

Даний тип гармоніки використовують в складі ансамблів губних гармонік. З їх допомогою ведуть басовий і акордовий акомпанемент.

Басові

Може складатися з 1-й або 2-х гармонік. Вони бувають одно- і двухголосний. Звучать виключно на виході. Характеризуються хроматичним звукорядом.

Акордові

Маю пару дворядних одноголосних або октавних гармонік. Угруповання отворів - по 4. Кожна з наявних груп - це окремий акорд. Якщо потрібно зіграти мажорні звуки, необхідно використовувати верхній ряд верхньої гармоніки, в той час як домінантсептакорду граються в нижньому ряду. Верхній ряд нижньої гармоніки потрібен для мінорних тризвуків, а нижній для септаккордов.

Автор:
Опубликовано: HitOnline.ua