пн-пт 10-19 (098) 018-85-65, (063) 407-59-93
Сміливо набирайте - безкоштовно, з усіх операторів!
КОРЗИНА
ВАШ КОШИК
Товарів: 0
Сума: 0
Оформити замовлення
Сьогодні - найкращий час творити і втілювати мрії! Ми працюємо для Вас.

Запис гітари в домашніх умовах

Запис гітари в домашніх умовах

ОБЛАДНАННЯ
 
Для того, щоб здійснити запис гітари в домашніх умовах, вам знадобиться або комбік, а краще в поєднанні з педаллю-примочкою, або комбоемулятор типу Sansamp і йому подібні. Це та необхідна основа, на якій будуватиметься все запис. Давайте зупинимося для розгляду цих двох варіантів. Якщо ви маєте в розпорядженні Sansamp, то вам більше нічого не потрібно, крім гарної звукової карти (Live або Audigy). Якщо у вас є комбік, то вам ще може знадобитися при хороших можливостях мікшерний пульт з хоча б одним мікрофонним входом (підійде і зовсім маленький, типу Behringer UB 502), хороший динамічний мікрофон (Sennheiser або Shure) і звукова карта типу ESI Juli @. Якщо ж фінанси не дозволяють обзавестися подібним набором, доведеться обійтися дешевим мікрофоном, підключеним в SB Live. Відразу дам рекомендацію з приводу мікрофонів. Десяти-двадцяти доларові мікрофони «для караоке» абсолютно не підходять для запису комбіка, так як на виході замість високих частот ви отримаєте одну «бруд». Краще вже купити відомий всім пластмасовий Genius на ніжці. Звук вийде, може, й не найкращої якості.  

Комбоемулятор Sansamp GT2
 
СОФТ
 
 
Найперше, що вам знадобиться - це програма для запису і зведення звуку. Для цього підійде ACID Pro: вона і записує, і редагує, і ефекти можна ставити, і зводити, і підганяти звук - загалом, робить все, що потрібно. При бажанні можна використовувати кілька програм. Наприклад, записувати і обробляти в Sound Forge або будь-якому іншому звуковому редакторі, а зводити в ACID Pro. Це вже справа вибору. Йдемо далі. Якщо у вас немає «живої» барабанної установки, бас-гітари або синтезатора, то їх нестачу заповнить комп'ютер. Тут є два варіанти - MIDI-редактори і трекери. Для MIDI є величезний вибір яких завгодно програмних синтезаторів для імітації тих чи інших інструментів з професійною якістю, але трекерами набагато простіше користуватися. Але якщо ви обзаведетеся хорошими семплами, то і з трекерами можна домогтися якісного звучання. Дуже багато музикантів схиляється саме до трекерів, тим більше що їх оновлені версії мають масу нових можливостей.
 
 
ЗАПИС
 
Перш, ніж займетеся «чистовим» варіантом запису, зробіть кілька пробних записів і послухайте їх, щоб визначитися з рівнем гучності примочки і комбіка, а також з рівнем запису мікрофона (звук не повинен перевантажуватися, при цьому повинен бути досить потужним). Якщо зробите спробу програмно підняти гучність дуже маленького сигналу, отримаєте багато шуму. Якщо ви є любителем чіткого трешева звуку, але у вашому арсеналі немає дорогого мікрофона, вам доведеться на час запису трохи прибрати «верхи» на примочці або комбіку. В іншому випадку звук вийде дуже блідим і тріскучим. І ще одне. Якщо для запису соло-гітари і ритм-гітари використовується одна і та ж гітара, використовуються ті ж примочки і комбік, то потрібно хоча б змінити змінювати налаштування на примочки, бо потім намучитеся зі зведенням. Поставивши на ритм, приміром, яскравий трешевий звук, а на соло більш щільний і глухий, вам буде набагато простіше все звести.
 
ЗВЕДЕННЯ
 
Зведення - справа не проста. Не дарма ж люди в «вишах» по шість років навчаються цьому мистецтву. Але я все ж зроблю спробу в кількох словах пояснити читачеві, як же зрештою добитися хорошого звучання гітари в записуванні на прикладі програми ACID Pro. Думаю, з процесом запису все зрозуміло. Після того, як всі треки з гітарою, голосом та іншим вже записані, давайте спробуємо їх разом прослухати. Натиснувши Play, ви почуєте «кашу» з усього записаного матеріалу. Може, вас цей здивує, адже ви все нормально записали, так в чому ж справа? А справа в тому, що мало просто записати, потрібно ще все звести. Перше, що потрібно зводити - це гучність. У ACID Pro під назвою кожного треку є напис "Vol", а поруч фейдер (іншими словами регуля- "повзунок"). Думаю, ви вже здогадалися, що це регулятор гучності. Спробуйте, скориставшись ним, зробити так, щоб усі партії були визвучені і не забивали один одного. Далі, клацнувши по напису "Vol", виберіть "Pan", і за допомогою того ж фейдера, який відповідав за звук, розтягніть інструменти, що заважають один одному по панорамі. Звучить вже краще, але все одно погано. Тепер клацніть по іконці з зеленим квадратиком і трьома проводами, які знаходяться над фейдером. Це параметричний еквалайзер. Саме він дає можливість зробити багато чого цікавого зі звуком. Наступний крок - потрібно прибрати в першу чергу з партій ті частоти, які збігаються. Саме через ці збіги деякі інструменти глушать один одного. Так як це, здебільшого, інтуїтивний процес, складно давати будь-які рекомендації. Після відомості про гучність, панораму і щодо частот інструменти вже хоча б не будуть один одного заглушувати. Але звучання гітар все ще залишається плоским, особливо це стосується ритм-гітари. Що ж, давайте розглянемо, як же можна виправити таке плоске звучання. Натисніть на трек правою кнопкою миші і виберіть Duplicate track. Олжен з'явиться точно такий самий трек. Виберіть фейдер "Pan", першому треку поставте на 100% вліво, копії, що з'явилася на 100% вправо. Всі керівництва для початківців радять підганяти еквалайзером частоти обох треків і застосувати ревербератор, щоб додати об'ємності. Без ревербератора ми обійдемося, тому що все необхідне "повітря" ми набрали, записуючи комбік через мікрофон (або імітуючи цей процес за допомогою Sansamp), а от частоти підігнати, було б зовсім не зайвим. Але є кілька нюансів, без яких звук чи не стане об'ємним. Запам'ятайте добре цей прийом. У віконці, де намальовані треки, в правій частині нижнього повзунка є кнопки "+" і "-". Якщо, навівши на "+" стрілку миші, ви побачили напис Zoom In Time, значить це саме той "+". Натисніть на цю кнопку кілька разів і побачите позначки часу над усіма треками. Потрібно зробити так, щоб позначки (написи з цифрами, які не поділу) відрізнялися десь на 100 мілісекунд. Між цими позначками можна помітити кілька поділок. Вся хитрість полягає в наступному: виділіть повністю один з цих двох треків (будь-який) і перемістіть його за часом в будь-яку сторону на половинку цього поділу або трохи більше. Саме ця операція дозволяє отримати настільки бажаний об'ємний звук. Поекспериментувавши з затримкою, ви помітите, як сильно вона впливає на стереофонічний ефект. Тепер ви можете похвалитися, що знаєте, що таке стерео і як його можна зробити. Подібна операція обов'язкова для ритм-гітари, бажана для соло і абсолютно не потрібна для баса, вокалу та синтезатора. Що стосується барабанів, то там взагалі все складно. В ідеальному варіанті кожен барабан повинен бути записаний в окремий трек і розведений по панорамі. Можна, звичайно, всі барабани записати в один модуль на трекері, а потім розвести їх як ритм-гітару, але повірте, результат буде зовсім не такий, якого ви очікуєте.
Ось і все. Тепер, коли гітара звучить нормально, потрібно знову звести все по гучності і частотам вже з урахуванням нового звучання гітари, після чого натиснути File-Render as ..., зберегти як WAV, стиснути в MP3 за допомогою того ж Lame і можна хвалитися перед друзями готовим продуктом вашої творчої діяльності.
Автор:
Опубликовано: ukrhit.com.ua